22-07-2014, 23-07-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia-in-Suriname - WaarBenJij.nu 22-07-2014, 23-07-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia-in-Suriname - WaarBenJij.nu

22-07-2014, 23-07-2014

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteren was het dan eindelijk zover! Na de dag ervoor afscheid genomen te hebben van mijn familie en vrienden, vertrok ik naar Suriname. Om tien uur ben ik samen met pa en ma vertrokken naar Schiphol. Op Schiphol heb ik mijn bagage afgestaan en heb ik afscheid genomen van pa en ma. Vanaf dit moment moest ik het zelf doen. Zelf de gate zoeken, wat natuurlijk niet in één keer goed ging. Uiteindelijk ben ik rond 2 uur aan boord van het vliegtuig gegaan. Ik zat naast een vader en zoon uit Azië. Deze stonken niet en hebben heel de reis liggen slapen (zonder te snurken!!). Ik heb een hele goede vlucht gehad. Er waren genoeg films die ik wilde zien, er was genoeg eten en er was genoeg drinken. Lekker borrelen aan boord! Omdat het vliegtuig 1 uur te laat de lucht in ging, was de vlucht redelijk vertraagd. Rond half 7 (Surinaamse tijd) ben ik geland. Na de douane en het pakken van mijn bagage ben ik met de taxi naar het vrijwilligershuis gegaan. In de taxi zaten nog 4 toeristen en 2 mensen van de lokale bevolking. Omdat ik het dichtst bij de garage zat, werd ik als laatste afgezet. Dit was wel eng! Eenmaal rond half 12 (Surinaamse tijd) ben ik aangekomen bij het huis. Hier werd ik vriendelijk ontvangen door de andere meiden. Vervolgens heb ik mijn klamboe opgehangen, heb ik een koude douche genomen (ze hebben hier geen warm water) en ben ik naar bed gegaan. De volgende ochtend heb ik ook de meiden ontmoet die de vorige dag op stap waren. Samen met Jori ben ik boodschappen gaan doen in een supermarkt hier dichtbij. We zijn op de fiets gegaan. Het was wel even wennen want ze rijden hier links. Verder heb ik een citytour door Paramaribo gehad en heb ik Tjitra (de reisleidster) ontmoet en heb ik mijn eigen fiets gekregen. Nu is het tijd voor ontspanning en bij te komen van de reis. Momenteel is het hier 36 graden (iets warmer dan ik verwacht had). Het is allemaal een beetje wennen. Het is allemaal minder schoon dan thuis, mieren kruipen overal, het weer is anders, mannen vinden Nederlandse vrouwen erg interessant en er is een fors tijdsverschil. Maar daar wen je volgens de andere meiden vanzelf aan. Het huisje ziet er redelijk uit. We hebben een tuin waar 2 (waak)honden rondlopen en onder het afdak hangen 5 hangmatten waar gerust kan worden. Tevens is de wifi hier erg goed waardoor ik goed contact met thuis kan hebben.

Xx

  • 23 Juli 2014 - 20:49

    Ad:

    Heel fijn Claudia dat je een goede reis hebt gehad.
    Heel leuk om je mooie verhaal te lezen.
    het komt positief over.
    Veel plezier daar, ......en natuurlijk blijf ik je volgen.
    Groetjes, Ad

  • 23 Juli 2014 - 20:57

    Ans:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om je eerste verslag te lezen. Nu lekker uitrusten van de reis en wennen aan een ander huis en andere mensen. Groetjes.

  • 23 Juli 2014 - 21:26

    Ton:

    Mooi geschreven meid dat het je niet van je vader, ik zal je volgende van dag tot dag.fijne vakantie en geniet ervan.

  • 23 Juli 2014 - 21:29

    Sanne:

    Nichiee :) wat fijn dat je goed bent aangekomen en leuk om je verslag te lezen!. Het zal wel Wennen zijn nu, maar dat komt vast goed! Groetjes Sanne

  • 23 Juli 2014 - 22:14

    Dennis:

    Spannend zeg! Begin van het avontuur is gemaakt. Voelt toch een beetje als thuis met al die dieren, (en aandacht gevende mannen) om je heen. Veeel plezier nog!!

  • 23 Juli 2014 - 22:53

    Maartje:

    Klinkt allemaal goed Clauderd, dat wennen gaat wel lukken! Koude douches zijn goed voor de bloedsomloop, als dat de pijn wat verzacht, en met 36 graden is die afkoeling misschien ook niet zo verkeerd! Veel plezier nog xx

  • 24 Juli 2014 - 10:08

    Chloë:

    Leuk verslag Claudia! Zowel het weer, als het tijdsverschil en zelfs de mannen wennen wel is mijn ervaring ;-) Ook de koude douche komt me bekend voor, maar dat is wel lekker met 36 graden! Je kamer ziet er netjes uit en doet me erg denken aan mijn oude kamer op Curaçao:) Heel veel plezier en succes de komende weken! xxx

  • 24 Juli 2014 - 10:48

    Tessa:

    Hoi Claudia, Fijn dat de reis goed is gegaan en dat je daar ook een goede wifi heb. Ik vond het leuk om gisteren al te kunnen skypen. veel plezier de komende weken!

  • 24 Juli 2014 - 12:15

    Sanne:

    Hee Claudia!
    Leuk om je eerste verslag te lezen en fijn dat je goed bent aangekomen! Maar het is inderdaad allemaal wel spannend! Hopelijk wen je snel :)
    Veel plezier!

    Groetjes Sanne

  • 24 Juli 2014 - 16:43

    Hanneke:

    Hi Claudia, Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. Leuk om je verslag te lezen. Veel plezier daar, gaat vast lukken, en ik blijf je volgen. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 3898

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 02 September 2014

Suriname

Landen bezocht: