24-07-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia-in-Suriname - WaarBenJij.nu 24-07-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia-in-Suriname - WaarBenJij.nu

24-07-2014

Blijf op de hoogte en volg

24 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat is een verrassing hoeveel mensen mijn reisverslag hebben gelezen en wat een leuke reacties allemaal! Super leuk en erg bedankt allemaal! Gisteren heb ik met Inge en Jori (de 2 meiden die samen met mij in de bovenverdieping van het studentenhuis verblijven) gekookt. Nja, eigenlijk moet ik eerlijk zeggen dat Jori pannenkoeken voor ons heeft gebakken. Het was erg lekker en we hebben gezellig samen gegeten. Na het eten was het inmiddels half 10. Omdat ik iedere ochtend om 5 uur wakker ben, was ik erg moe, daarom heb ik de afwas gedaan, een koude douche genomen en ben ik op tijd naar bed gegaan. De volgende ochtend was ik een beetje lam. Ik heb lang op bed gelegen en een beetje muziek geluisterd. Op een gegeven moment belde opa mij via Skype. Heel erg leuk dat hij nu weet hoe het moet! Het was erg leuk om met opa gepraat te hebben. In de ochtend ben ik samen met Inge naar Paramaribo's Zoo gegaan. Dit koste maar 10 sld (ongeveer €2,50). Het was een mooi park en het zag er natuurlijk uit. Met een aantal dieren had ik het wel te doen. De verblijven waren erg klein en er was vaak geen water voor dieren die het fijn vinden om te zwemmen. De dieren hadden het niet fijn in deze verblijven en dat kon je aan sommige dieren ook wel merken omdat ze agressief waren. Het verblijf van de reuze miereneters zag er wel mooi uit! Bij het opbouwen had Artis namelijk geholpen en dat was duidelijk te zien. Toen we weer thuis waren, zijn we na een half uurtje naar "Villa Zapakara" gegaan. Dit is een kindermuseum. De expositie ging over de Qi van China, oftewel de Chinese geneeskunde. Hier gaat een huisgenoot van ons stage lopen en wij mochten kijken hoe het daar was. Het was erg leuk om te zien hoe het museum de kinderen laat ervaren wat de Qi van China is, hoe het wordt toegepast en hoe het leven in China is. Bij thuiskomst hebben we met z'n drieën gerelaxt. Vervolgens heb ik met pa, ma en Marco geskyped. Fijn om op de hoogte te zijn van het thuisfront en om te weten hoe het met ze gaat. Vanavond gaan we gezellig met z'n drieën stappen. Dit zal wel anders worden dan Peddels! Morgen en overmorgen ga ik met dezelfde twee meiden een tour doen. We gaan namelijk naar de jungle om kaaimannen en dolfijnen te zien. Daarbij gaan we meemaken hoe de reuzenschildpadden worden geboren. Omdat het twee dagen is, slapen we in de jungle in een hangmat onder een klamboe. Het wordt een mooie ervaring en ik heb er al erg veel zin in!

Xx

  • 25 Juli 2014 - 07:23

    Sanne:

    Hoi Claudia!

    Klinkt weer als een leuke dag :-) Het stappen zal inderdaad wel anders zijn dan bij Peddels hihi :P
    Spannend hoor om in de jungle te overnachten, ben benieuwd;-)

    Groetjes Sanne

  • 25 Juli 2014 - 11:44

    Michiel:

    Hoi Claudia,

    Fijn om te lezen dat je reis goed is gegaan en dat je al helemaal gesetteld bent in het studentenhuis. Leuke foto's van de Zoo! ik vind de papegaai en de apen het mooist en de geiten het lelijkst. En kun je een beetje stappen in Paramaribo?

    Veel plezier in de jungle... en voor die kaaimannen moet je misschien maar een beetje oppassen?!

  • 25 Juli 2014 - 16:05

    Martijn:

    Hoi Claudia,

    Mooi reisverslag. En mooie foto's van de Zoo! Het is leuk daar zo te zien. Ik vind de agressieve vogel en de mega spicey het mooist en de geiten het lelijkst. Fijn dat ze daar ook apen hebben! Hoef je je broer niet zo te missen! ;-) Hebben ze in Paramaribo ook een "Claudia's trap" bij het stappen? Veel plezier in de Jungle!

  • 26 Juli 2014 - 10:04

    Pa:

    Leuk meid allemaal dingen die je thuis niet zomaar doe.het ga goed daar in suriname. Geniet je bed er hard voor gewerkt

  • 26 Juli 2014 - 21:06

    Pa:

    Er moet staan, je heb er hard voor gewerkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 3897

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 02 September 2014

Suriname

Landen bezocht: