25-07-2014, 26-07-2014, 27-07-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia-in-Suriname - WaarBenJij.nu 25-07-2014, 26-07-2014, 27-07-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia-in-Suriname - WaarBenJij.nu

25-07-2014, 26-07-2014, 27-07-2014

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Donderdag avond ben ik samen met Jori en Inge op stap gegaan. Om half 10 zijn we weggereden om bij 't Vat iets te gaan eten. Dit was voor mij een simpele hamburger met friet omdat ik daar zin in had. Daarna zijn we naar een discotheek gegaan waar mensen aan het salsa dansen waren. Het was mooi om te zien hoe de mensen hier in Suriname dansen. Verder viel mij erg op dat de vrouwen geheel uitgedost op stap gaan. Alle vrouwen hadden hakken en mooie kleren aangedaan. Mede hierdoor voelde ik me niet geheel op mijn gemak. Ik had namelijk gewoon mijn Vans aan. Een aantal mannen vroegen me om te dansen, waar ik eigenlijk geen behoefte aan had. Op een gegeven moment kwam er paniek in de discotheek. Er had namelijk een man een hartaanval gekregen. Doordat er geen AED aanwezig was is de man ter plaatse overleden.De sfeer was hierdoor niet bevorderd, dus zijn we naar huis gegaan.
Volgende ochtend zijn we om half 10 begonnen met onze trip. Met een boot zijn we naar Nieuw Amsterdam gegaan. Hier was een openluchtmuseum over de slavernij. Terwijl we naar de volgende plantage gingen, hebben we dolfijnen gespot. Helaas kon ik er geen foto's van maken omdat ze snel weg waren. De volgende plantage was "Rust en werk". Met een boot zijn we verder gegaan naar de volgende plantage waar we eten kregen, namelijk bami met kousenband en kip. Na de lunch zijn we in de speedbootjes gestapt richting het strandje waar we de nacht zouden doorbrengen. De speedboot ging dwars door het moeras. Hier waren veel vogels en bijzondere bomen te zien. Doordat het water stil staat rook het niet altijd fijn. Eenmaal aangekomen op het strandje moest ik de Deet in aanslag houden, omdat er veel muggen waren. We hebben de spullen neergezet in de hut en zijn met de hele groep (15 man) gaan zwemmen in de zee. Deze zag er niet erg schoon uit, maar het was heerlijk om even af te koelen. De golven waren erg woest waardoor het leuk was. Hierna zijn we terug gegaan naar het hutje en hebben we nasi met kip gegeten. Ondertussen hadden de mannen van de bootjes de hangmatten opgehangen. Na het eten, toen het inmiddels donker was, zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we gezien hoe schildpadden een gat graven, eitjes leggen, het gat weer dicht maken en terug de zee in gaan. Omdat schildpadden niet tegen wit licht kunnen mocht er alleen met rood licht geschenen worden en mocht er geen flits gebruikt worden, daarom zijn de foto's niet erg duidelijk. Na deze mooie tocht zijn we teruggekeerd naar de hut waar we hebben geslapen in de hangmat. We lagen pal aan de zee, waardoor het toilet door sommige veel gebruikt werd. Het was eigenlijk de bedoeling dat we ook nog op kaaimannentocht gingen, maar dit ging niet door omdat de touroperator het niet goed had doorgegeven. Dit was wel erg jammer!
De volgende ochtend zijn we weer over het strand gaan lopen in de hoop kleine schildpadjes te zien. Dit was helaas niet het geval, maar we hebben wel eitjes op kunnen pakken. Na het ontbijt zijn we terug naar huis gegaan. Ik was erg moe omdat ik geen oog dicht had gedaan in de hangmat. Onderweg hebben we nog een kijkje genomen op plantage Frederiksdorp. Thuis heb ik heerlijk een douche genomen (dat was niet mogelijk op de trip) en heb ik al mijn kleren uitgewassen. Verder heb ik goed uitgerust. Vandaag ben ik samen met 3 andere meiden van het huisje naar de markt gegaan. Hier heb ik kokosmelk op. De marktman heeft de kokosnoot doormidden gehakt en een lepeltje uit de schil gehakt waarmee ik de binnenkant op kon eten. Verder heb ik een beetje gelezen, gepuzzeld, muziek geluisterd en gezwommen in het zwembad met Jori. Morgen ga ik kennis maken op mijn vrijwilligersproject, dus ik ben benieuwd hoe het kinderhuis me gaat bevallen!
Ps: foto's komen nog.

  • 28 Juli 2014 - 09:55

    Els:

    Wat een leuk reisverslag alweer en ik lees dat je eindelijk kousenband heb gegeten.
    Had nu toch je hakjes maar meegenomen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Een leuke dag nog vandaag

  • 28 Juli 2014 - 21:05

    Jacqueline:

    Hey Claudia, wat een leuke verhalen en wat heb je in korte tijd al veel gezien !
    Erg leuk om te lezen en te zien waar je nu uiteindelijk zit !
    Geniet er de komende tijd van en ik hoop dat je vrijwilligersproject ook zal bevallen. Succes morgen!
    Ik lees het allemaal wel weer. :-) groetjes van Jacqueline (en Jan)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3899

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 02 September 2014

Suriname

Landen bezocht: